1 Nisan 2013 Pazartesi

Nvidia dan HD7850 OC ile ATİ ye Geçtim.

HD 7850 2GB OC
Bikaç yazı önce emektar ekran kartım Zotac GTX 275 imin beni habersiz bir şekilde bırakıp gitmesini yazmıştım :). Tabi tamir işleriyle de uğraştım İstanbul a Kazal Bilişim e falan gönderdim fakat yapamadıklarını kartın tamir olmayacağını söylediler. Halbuki kartla akşam 23.00-24.00 e kadar internette gezdim online video izledim en küçük bi sıkıntı yoktu,sabah pc yi açtığımda karışmış görüntüyle karşılaşınca artık nvidia ya olan güvenim sarsıldı :). Sonrası ise daha kötü çünkü yeni ekran kartı almak dedğil de hangi kartı alacağına karar vermek gerçekten zor. Hemen performans testleri incelemeler,fiyat-performans değerlendirmeleri,youtube oyun videoları falan derken AMD(ati) nin HD 7000 serisinin gerçekten hem dual-x fanları ile soğutma hem de performans açısından oldukça iyi, fiyat olarak da oldukça tatminkar olduğunu gördüm.Tabi serinin kararını verdim de model kararı kafamda oldukça yer etti.
HD 7870 ghz edition OC ile HD 7850 2gb OC arasında kaldım,sonra almışken bi kere al HD 7950 al dedim :) Baktım powersupply HD 7950 de biraz sıkıntı çıkartacak gibi bi de power almayayım derken tekrar HD 7870 vs HD 7850 oldu :). Sonra baktım ki HD 7870 fiyatıyla HD7850 arasında 100-120 tl fark olduğunu ve aradaki performans farkının bu fiyat farkına değmeyeceğini düşünürken Vatan bilgisayar 29 mart 2013 de bonus ve maximum alışverişlerine %30 indirim deyince bi de SAPPHIRE HD 7850 2gb OC edition stoklara girince her şey beni 7850 ye itti ve 375 TL ye 7850 aldım. Tabi tek HD 7850 en az  1 yıl çok rahat işimi görür sonrasında ise yeni bi anakart,power ve bi tane daha 7850 ile Crossfire yaparım dedim siperişimi verim umarım iyi de ettim :).Kart gelince detaylı ve bol resimli bi inceleme yapmayı düşünüyorum... Elveda Nvidia...   Forever AMD...

Kartların 1 saatlik 3D-Mark testinde yükte(kırmızı) , boştaki sıcaklık değerlerinin tablosu


Battlefield 3 Testi