15 Mayıs 2013 Çarşamba

Çağrı Merkezi Sektörü

Merhabalar arkadaşlar uzun zamandır yazmadığımın daha doğrusu yazamadığımın farkındasınızdır biliyorum. Fakat işler güçler derken eve gelip ne yemek yemeye ne duş almaya vakit bulacak konumdaydım. Başlıktanda anlayacağınız üzere gül gibi muhasebecilik mesleğimi bırakıp burada çoğu arkadaşımın yağlı ballı şekilde prim ve maaşlarından bahsettiği çağrı merkezlerindeki Müşteri temsilciliği serüvenine atladıım. Evet para kazanıyosunuz doğru fakat maaş standart olan asgari ücret.Primi kendiniz yapıyosunuz hal böyle olunca artık insanlarda önne geçilmez bi hırs haliyle de vücut yorgunluğu pardon fazlasıyla kafa yorgunluğu oluşuyor :). Sabah güne süper başlıyosunuz ardından bikaç çağrı ile birlikte moraliniz sıfırlanıyor. Çünkü telefonun öteki ucundaki insana sizin bile inanmadığınız bişeyi satmak için uğraşıyosunuz haliyle ters cevaplar,küfürler yani gün içinde moralinizi bozabilecek her ne varsa bunu bi çağrı da duyabiliyosunuz . Tabi ki patronlarında gözünü hırs bürümüş olacak ki  tüm işlemleri size yıkıp sizden para kazanmasına karşın prim diye sadece ufak bi kısmını koklatıyor :). Hal böyle olunca da insanda ne çalışma hevesi. Ne enerji ne de konuşma takadi kalıyor.Afyonkarahisar da şu ana kadar kurulmuş yaklaşık 68-70 tane çağrı merkezi var bunlardan yanılmıyorsam sadece 2 tanesi inbound olarak çalışıyor. Diğerleri hep outbound yani telesatış.. Siz siz olun elinizde bi mesleğiniz varsa kesinlikle onun peşinden koşun eğer mesleğiniz yoksa gidin pazarda limon satın,simit satın hiç olmadı hamallık yapın ama çağrı merkezinde çalışmayın...



Çağrı merkezlerinde Müşteri temsilciği(Satış temsilciliği) Zorlukları ve Artıları

  1. - Çağrı sektörünün en zor alanlarından birisidir satış temsilciliği bilmediğiniz insanları arayıp bişeyler itelemeye çalışmak, her çağrıda sorulan sorulara yanıt vermek,her çağrıdaki kişinin adını çağrı sonuna kadar akılda tutmak vs vs bunlar sürekli beyninizi yorar sizi isyanın eşiğine getirir.
  2. -Günlük 3 satış aylık ortalama da da 5 satışı geçen herkez 100 satış sonrası için satış başı 15 tl prim alır tarzında bi sistemi olan çağrı merkezi sizi hayattan ve insanlardan soğutur.
  3. - Günlük çağrıda kalma süresi: Günlük olarak toplamda belli sürenin altında çağrıda olduğunuzda hemen uyarı alırsınız ve devam eden durumlarda primdeki kesintileri gözünüzle görürsünüz. 9 saat çalışılan bi çağrı merkezi için en az 4-5 saat telefonda olmanız gerekir. 1 saatte yemek+molalarınızın olduğunu düşünürseniz eğer   günün yarısını konuşarak geçirmeniz gerekiyor demektir. Ben 3-5 kişi ararım akşama kadar günümü geçirir maaşımı alırım diyosanız eğer kendinizi kandırırsınız :).
  4. - Arka oda dinlemeleri,takipleri(Backroom). Her çağrı merkesinde muhakkak arka oda vardır ve ordaki insalarda sizin açıklarınız için çalışırlar :). Örneğin: Çağrıda müşterinizi kısa süre hatta bekleticem sizi dediniz ve beklettiniz  ardından bekleme modu bitirip çağrıya devam edeceksiniz ''Hatta beklettiğim için özür dilerim'' Demediğiniz an arka odadan bi uyarı çaaaaaaat diye sisteminize düşer..İlk başlarda görmezden gelirler belki fakat belli zaman sonra kesintiye kadar gider..
  5. - Dışardan aramalar yani inbound servisi şeklinde olan bi merkezde MT (müşt. temsilcisi) iseniz eğer sisteminize düşen çağrıyı cevaplama zamanınız olabildiğince kısa olmalıdır.Çünkü ne kadar kısa süreli görüşme olursa sıra o kadar çabuk azalır ve patron daha çok kazanır :).


  • Bunların yanında müşteri temsilciği arkadaşlıkları gerçekten çok güzeldir. Çünkü evdeki ailenizden çok ordaki arkadaşlarınızı görür onarla dert ve sıkıntılarınızı 10 dk llık molalara sığdırırsınız. 
  • Çağrı merkezi insana gerçekten zamanın değerini öğretir. Yeri gelir bi çağrıda 2 saniye fazla görüşmeniz sizi ipe götürmese de ay boyu yaptığınız artıları eksiye çevirebilir. 
  • Prim sistemi olan bi satış temsilciliğinde çok satış yapan MT ler her zaman ayrıcalıklıdır.
  • Ağzınız laf yapıyosa ve benim bu yazımı okuyup haala çağrı merkezinde çalışmayı düşünüyosanız bi çağrı merkezine başlamadan önce çalışan birilerinden muhakkak fikir alın ne kazandırır ne kaybettirir.Ne satılıyor,Satılabilinirliği var mı ? tarzında araştırmalar yapın ve ardından gidip işe başvuru yapın..
Umarım moralinizi bozmadım arkadaşlar fakat durum bundan ibaret ; Para kazanmak kolay değil bunu hepimiz biliyoruz fakat çağrı merkezinde para kazanmak hele ki hiç hiç hiç kolay değil :).
Amacım burada hizmet veren kuruluşları kirletmek değil fakat bu sektörü son çare olarak düşünmenizi sağlamaktır... 
Sorularınız için aşağıdaki yorum bölümünü ve yukardaki iletişim sayfasını kullanabilirsiniz..
Türkiye bir milyon,birmilyonnokta.com, Solido çağrı merkezi afyon,Tempo çağrı merkezi afyon,Afyondaki çağrı merkezleri.Google reklamı satan birmilyonnokta.com