Çağrı merkezlerinde Müşteri temsilciği(Satış temsilciliği) Zorlukları ve Artıları
- - Çağrı sektörünün en zor alanlarından birisidir satış temsilciliği bilmediğiniz insanları arayıp bişeyler itelemeye çalışmak, her çağrıda sorulan sorulara yanıt vermek,her çağrıdaki kişinin adını çağrı sonuna kadar akılda tutmak vs vs bunlar sürekli beyninizi yorar sizi isyanın eşiğine getirir.
- -Günlük 3 satış aylık ortalama da da 5 satışı geçen herkez 100 satış sonrası için satış başı 15 tl prim alır tarzında bi sistemi olan çağrı merkezi sizi hayattan ve insanlardan soğutur.
- - Günlük çağrıda kalma süresi: Günlük olarak toplamda belli sürenin altında çağrıda olduğunuzda hemen uyarı alırsınız ve devam eden durumlarda primdeki kesintileri gözünüzle görürsünüz. 9 saat çalışılan bi çağrı merkezi için en az 4-5 saat telefonda olmanız gerekir. 1 saatte yemek+molalarınızın olduğunu düşünürseniz eğer günün yarısını konuşarak geçirmeniz gerekiyor demektir. Ben 3-5 kişi ararım akşama kadar günümü geçirir maaşımı alırım diyosanız eğer kendinizi kandırırsınız :).
- - Arka oda dinlemeleri,takipleri(Backroom). Her çağrı merkesinde muhakkak arka oda vardır ve ordaki insalarda sizin açıklarınız için çalışırlar :). Örneğin: Çağrıda müşterinizi kısa süre hatta bekleticem sizi dediniz ve beklettiniz ardından bekleme modu bitirip çağrıya devam edeceksiniz ''Hatta beklettiğim için özür dilerim'' Demediğiniz an arka odadan bi uyarı çaaaaaaat diye sisteminize düşer..İlk başlarda görmezden gelirler belki fakat belli zaman sonra kesintiye kadar gider..
- - Dışardan aramalar yani inbound servisi şeklinde olan bi merkezde MT (müşt. temsilcisi) iseniz eğer sisteminize düşen çağrıyı cevaplama zamanınız olabildiğince kısa olmalıdır.Çünkü ne kadar kısa süreli görüşme olursa sıra o kadar çabuk azalır ve patron daha çok kazanır :).
- Bunların yanında müşteri temsilciği arkadaşlıkları gerçekten çok güzeldir. Çünkü evdeki ailenizden çok ordaki arkadaşlarınızı görür onarla dert ve sıkıntılarınızı 10 dk llık molalara sığdırırsınız.
- Çağrı merkezi insana gerçekten zamanın değerini öğretir. Yeri gelir bi çağrıda 2 saniye fazla görüşmeniz sizi ipe götürmese de ay boyu yaptığınız artıları eksiye çevirebilir.
- Prim sistemi olan bi satış temsilciliğinde çok satış yapan MT ler her zaman ayrıcalıklıdır.
- Ağzınız laf yapıyosa ve benim bu yazımı okuyup haala çağrı merkezinde çalışmayı düşünüyosanız bi çağrı merkezine başlamadan önce çalışan birilerinden muhakkak fikir alın ne kazandırır ne kaybettirir.Ne satılıyor,Satılabilinirliği var mı ? tarzında araştırmalar yapın ve ardından gidip işe başvuru yapın..
Umarım moralinizi bozmadım arkadaşlar fakat durum bundan ibaret ; Para kazanmak kolay değil bunu hepimiz biliyoruz fakat çağrı merkezinde para kazanmak hele ki hiç hiç hiç kolay değil :).
Amacım burada hizmet veren kuruluşları kirletmek değil fakat bu sektörü son çare olarak düşünmenizi sağlamaktır...
Sorularınız için aşağıdaki yorum bölümünü ve yukardaki iletişim sayfasını kullanabilirsiniz..
Türkiye bir milyon,birmilyonnokta.com, Solido çağrı merkezi afyon,Tempo çağrı merkezi afyon,Afyondaki çağrı merkezleri.Google reklamı satan birmilyonnokta.com